Garantiinformation

VIKTIGT! Innan någon service kan utföras på produkten och i händelse av att Sony kan behöva radera data måste du se till att säkerhetskopiera all data som du har sparat, eller programvara som du har installerat. Sony ansvarar inte för skada på eller förlust av program, data eller annan information som har sparats på något medium eller någon annan del av produkten.

Bästa kund,

Tack för att du har köpt en Sony-produkt. Vi hoppas att du kommer att ha mycket nöje med den.
Kontakta en auktoriserad Sony-service/supportcenter eller din återförsäljare eller en medlem av vårt auktoriserade servicenätverk (ASN) i det europeiska ekonomiska samarbetsområdet eller andra länder i enlighet med den här garantin eller medföljande information för de fall produkten behöver garantiservice. För att undvika att du utsätter dig för besvär i onödan rekommenderar vi att du läser dokumentationen noggrant innan du begär garantiservice. .

Din garanti

Den här garantin gäller för din Sony-produkt om det framkommer av de häften som medföljer produkten, förutsatt att den köptes inom garantiområdet. Genom den här garantin garanterar Sony att produkten är fri från fel i material och utförande vid tidpunkten för det ursprungliga köpet och under en period av inte mindre än TVÅ ÅR från det datumet.
Det Sony-företag som tillhandahåller och infriar garantin anges i den här garantin eller medföljande häften under det land där du begär garantiservice. Om det inom garantiperioden befinns vara fel i produkten (vid tidpunkten för det ursprungliga köpet) på grund av felaktigt material eller utförande bekostar Sony eller en ASN-medlem i garantiområdet arbete eller delar, reparation eller (efter Sonys gottfinnande) ersätter produkten eller dess defekta delar i enlighet med villkoren och begränsningarna nedan. Sony och ASN-medlemmar kan ersätta defekta produkter eller delar med nya eller reparerade produkter eller delar. Alla ersatta produkter och delar tillfaller Sony.

Villkor

  1. Garantiservice tillhandahålls endast mot uppvisande av originalfakturan eller försäljningskvittot (som anger datum för köp, modellnamn och återförsäljarens namn) tillsammans med den defekta produkten inom garantiperioden. Sony och ASN-medlemmar kan vägra avgiftsfri garantiservice om dessa dokument inte visas upp eller om de är ofullständiga eller oläsliga.
    Garantin gäller inte om modellnamnet eller serienumret på produkten har ändrats, tagits bort eller gjorts oläsligt.

  2. För att undvika skada på eller förlust/radering av borttagningsbara datalagringsmedier eller -tillbehör bör du ta bort dessa innan du lämnar in produkten för garantiservice.

  3. Den här garantin täcker inte transportkostnader och de risker som är förenade med transport av produkten till och från Sony eller en ASN-medlem.

  4. Den här garantin täcker inte:
    • regelbundet återkommande underhåll och reparation eller ersättning av delar på grund av slitage
    • förbrukningsartiklar (komponenter som förväntas bytas ut regelbundet under en produkts livslängd, t.ex. batterier). Observera att Sony, genom den här garantin, garanterar att det batteri som ingår i din Sony-produkt vid tidpunkten för det ursprungliga köpet är fritt från fel i material och utförande under en period av 6 månader från det datumet
    • skada och fel som orsakas genom användning eller hantering av produkten som inte överensstämmer med normal personlig användning eller användning i hemmet
    • skada eller ändringar i produkten till följd av felaktig användning, inklusive:
      - behandling som orsakar fysisk eller kosmetisk skada eller skada i ytskiktet eller ändringar i produkten eller skada på den flytande kristallskärmen (LCD).
      - bristande möjlighet att installera eller använda produkten för sitt normala syfte eller i enlighet med Sonys anvisningar beträffande installation eller användning.
      - bristande möjlighet att följa Sonys säkerhetsregler
      - bristande möjlighet att underhålla produkten i enlighet med Sonys anvisningar beträffande tillrådligt underhåll
      - installation eller användning av produkten på ett sätt som inte överensstämmer med lagar och standarder som reglerar teknik och säkerhet i landet där den installeras eller används
      - virusinfektioner eller användning av produkten med programvara som inte medföljer produkten eller felaktigt installerad programvara
      - skick på eller fel i system som produkten används med eller inkorporeras i förutom andra Sony-produkter som har utformats för att användas med produkten
      - användning av produkten med tillbehör, kringutrustning och andra produkter av annan typ, annat skick och annan standard än vad Sony föreskriver
      - reparation eller försök till reparation av personer som inte är Sony eller ASN-medlemmar
      - justeringar eller anpassningar utan föregående skriftligt medgivande från Sony, inklusive:
      • uppgradering av produkten utöver den tekniska information eller de funktioner som beskrivs i bruksanvisningen eller
      • ändringar av produkten för att få den att överensstämma med nationella eller lokala tekniska standarder eller säkerhetsstandarder i andra länder än dem som produkten utformades och tillverkades särskilt för
      • försumlighet
      • olyckor, brand, vätskor, kemikalier, andra substanser, översvämningar, vibrationer, överdriven hetta, felaktig ventilering, strömökning, för mycket eller felaktig strömförsörjning eller ingångsspänning, strålning, elektrostatisk urladdning inklusive blixtar, annan extern påverkan.
  5. Den här garantin täcker endast produktens maskinvarukomponenter. Den täcker inte programvara (oavsett om den kommer från Sony eller inte) för vilken ett licensavtal eller separata garantimeddelanden eller friskrivningar tillhandahålls eller avses gälla för.

  6. Vi vill informera dig om att produktens diagnostikavgift betalas av dig om:
    a) diagnosen av produkten utförs av Sony eller av ett servicecenter som har auktoriserats av Sony och visar att du inte är berättigad till en reparation enligt den här garantin (oavsett anledning) för att rätta till felet
    b) eller din produkt fungerar som den ska och inga maskinvarufel kunde påvisas.

  7. Policy för felaktiga pixlar:
    Tillåtet antal felaktiga pixlar i plattskärmar som uppfyller kraven i ISO 13406-2 utgörs av mindre än 0,0005 % av det totala. På supportwebbplats för Tablet /support/hub/tablet under Nyheter kan du kontrollera den policy för felaktiga pixlar som gäller för din Tablet.

Friskrivningar och begränsningar

Förutom vad som anges ovan lämnar Sony inga garantier (vare sig uttryckliga, underförstådda, lagstadgade eller andra) beträffande produktens eller medföljande eller konstituerande programvaras kvalitet, prestanda, korrekthet, tillförlitlighet, lämplighet för ett visst ändamål, eller annat. Om den här friskrivningen inte tillåts eller inte tillåts i sin helhet enligt tillämplig lag friskriver sig Sony eller begränsar Sony garantierna endast i den utsträckning det är tillåtet enligt tillämplig lag. Alla garantier som det inte går att fullständigt friskriva sig från begränsas (så långt det är möjligt enligt tillämplig lag) till giltighetstiden för den här garantin.

Sonys enda förpliktelse enligt den här garantin är att reparera eller ersätta produkter i enlighet med villkoren i denna garanti. Sony ansvarar inte för förlust eller skada som hänför sig till produkter, tjänster, denna garanti eller annars, inklusive
- ekonomiska eller ideella förluster,
- det pris som har betalats för produkten,
- vinst- eller inkomstbortfall, förlust av data, behållning eller användning av produkten eller eventuella medföljande produkter,
indirekta eller oförutsedda skador, indirekt eller oförutsedd förlust eller följdskador. Detta gäller oavsett om förlusten eller skadan hänför sig till:
- försämring av eller icke-funktion för produkten eller medföljande produkter genom fel eller otillgänglighet under det att den/de är hos Sony eller en ASN-medlem, och som orsakar avbrott, förlust av användningstid eller driftstopp
- felaktigheter i utdata från produkten eller medföljande produkter
- på eller förlust av programvara eller borttagningsbara datalagringsmedier eller
- virusinfektioner och annat.

Detta gäller för förlust och skador enligt alla rättsliga teorier, inklusive försumlighet och andra handlingar som ger rätt till utomobligatoriskt skadestånd, avtalsbrott, uttrycklig eller underförstådd garanti och strikt ansvar (även då Sony eller en ASN-medlem har fått information om att sådana skador kan uppkomma).

För det fall tillämplig lag förbjuder eller begränsar dessa ansvarsfriskrivningar friskriver sig Sony eller begränsar Sony sitt ansvar endast i den utsträckning det är tillåtet enligt tillämplig lag. Vissa länder förbjuder exempelvis friskrivning från eller begränsning av skador till följd av försumlighet, grov försumlighet, avsiktlig vanskötsel, svikligt förfarande eller andra liknande handlingar. Sonys ansvar enligt den här garantin sträcker sig under inga omständigheter utöver det pris som har betalats för produkten, men om tillämplig lagstiftning tillåter högre ansvarsbegränsningar, gäller de högre ansvarsbegräsningarna. >

Dina lagliga rättigheter

Konsumenter har lagliga (lagstadgade) rättigheter enligt gällande nationella lagar, som hänför sig till köp av konsumentprodukter. Den här garantin påverkar inte eventuella lagstadgade rättigheter som du kan ha eller de rättigheter som det inte går att friskriva sig från eller begränsa, och inte heller rättigheter mot den person som du köpte produkten av. Du kan utöva alla rättigheter som du har efter eget gottfinnande.

Sony B.V.,
Verksam under namnet Sony Belgium, bijkantoor (avdelning) Sony B.V.

Registrerat kontor: The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey, KT13 0XW, Storbritannien
Registrerat företagsnummer: 71682147
Momsnummer: BE0452161045
Lokal adress: Da Vincilaan 7 - D1, 1930 Zaventem, Belgien