Hemsida

Aktivering av förlängd garanti

       Den här förlängda garantin gäller endast för produkter som köpts i något av följande områden: Albanien, Österrike, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Island, Israel, Italien, Kosovo, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Montenegro, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Irland, Rumänien, Serbien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Turkiet och Storbritannien.


Aktivera din premiumtjänst

Tack för att du har köpt ett premiumtjänsteavtal från Sony. Det är bara några steg kvar tills det är aktiverat och du kan njuta av alla fördelar.Fortsätt genom att ange aktiveringskoden. Du hittar koden genom att skrapa bort det grå skiktet på baksidan av kortet du köpte.

 -    
Ange att du har läst ovanstående text och godkänner villkoren.


Frågor och svar


Alternativ 1: E-postmeddelande om My Sony-produktregistrering (endast kameraprodukter):

För vissa kameraprodukter kan du få ett extra års garanti om du registrerar dem (villkor gäller). Mer information om det här ämnet finns här.

Exempel:
E-postmeddelande om produktregistrering med förlängd garanti

Om du inte hittar din aktiveringskod eller om du aldrig fick e-postmeddelandet med den kan du titta i skräppostmappen. Om du inte fick e-postmeddelandet ber vi dig kontakta oss.


Alternativ 2: Du har köpt ett kort för förlängd garanti.

På baksidan av kortet för förlängd garanti.

Exempel:
Exempel på kod på baksidan av ett kort för förlängd garanti

Obs! Följande modeller ingår inte i de utökade serviceplanerna från Sony:

  • Tv-apparater: KD-77A1, KD-85ZG9, KD-98ZG9, KD-100ZD9
  • Kameror, videokameror och objektiv: ILME-FX3, ILME-FX6V, SELC1635G, SEL400F28GM, SEL600F40GM, SAL300F28G2 och SAL500F40G
Kontakta din återförsäljare för att få information om alternativa utökade serviceplaner för de specifika modellerna.


Om du har problem med att aktivera din kod, kontakta oss.


Om du har en femårig förlängd garanti (endast tillgänglig i Storbritannien) som är förregistrerad mellan din återförsäljare och Sony kan vi ändå behöva aktivera din nya tv i vårt system. Kontakta oss för att anpassa ditt avtal och ge oss exakt inköpsdatum.

  • Om du vill köpa en utökad serviceplan kontaktar du återförsäljaren eller butiken där du köpte din produkt från Sony.
  • För vissa kameraprodukter kan du få ett extra års garanti om du registrerar dem (villkor gäller). Mer information om det här ämnet finns här.


Den här sidan gäller endast följande enheter från Sony: BRAVIA, videokameror, Cyber-shot-kameror, kameror med utbytbara objektiv, objektiv, hemmaljudlösningar och ljudlösningar.

För Xperia- och Playstation- enheter kan du besöka våra särskilda webbplatser för mer information.


Du hittar mer information i vårt särskilda reparationsavsnitt.