Välkommen till supportsidorna för reparationer av Sony-produkter. Vi guidar dig genom reparationen så att den går så smidigt som möjligt.
Har du testat våra snabbfelsökningsverktyg (endast för tv-apparater, hörlurar och mobiltelefoner)? Om du inte har gjort det kan du använda dem till att kontrollera om produkten verkligen behöver repareras eftersom det ofta går att undvika reparationer.
När du har bekräftat att produkten behöver repareras måste du se till att du har viss information nära till hands.
Nedan finner du en checklista över den information du behöver inför reparationen:
Var hittar jag modellnamn och serienummer?
Används till att hitta modellnamn, serienummer och IMEI-nummer (endast för mobiltelefoner) som vi kan använda till att identifiera din produkt och få ytterligare information som gör din reparation enklare.
Med hjälp av fakturan kan återförsäljaren kontrollera om din produkt fortfarande omfattas av garantin. Återförsäljaren kan även hitta produkten i sin databas med hjälp av fakturan. Har du tappat bort fakturan? Ingen fara, om produkten fortfarande omfattas av garantin har återförsäljaren en digital kopia.
Kontrollera om produkten omfattas av garantin (se fakturan) eller ha information om utökad garanti nära till hands. Om du är osäker på hur lång garantiperioden är i ditt land kan du kolla upp det i vår översikt.
Namn, adress, e-postadress och telefonnummer.
Det är viktigt att vara väl förberedd. Det underlättar för reparationsteamet om du kan beskriva problemet tydligt.
Du kan hämta och skriva ut en mall som hjälper dig att sammanfatta den information som behövs.
Hämta mall
När du har sammanställt informationen är det dags att hitta ett auktoriserat servicecenter (ASC).
Servicecentret guidar dig genom resten av processen. Se till att ge dem all information du har samlat ihop.